پارساپارسا، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 25 روز سن داره

پارسا مرد کوچک

ریاضیدان کوچک من !

1392/10/16 0:13
نویسنده : مامان و بابا
1,293 بازدید
اشتراک گذاری

علاقه ی پارسا به شمردن و یاد گرفتن اعداد برام خیلی جالبه .. اینقدر با خودش تمرین شمردن کرد و من هم اشتباهاتشو تصحیح کردم که الان تا عدد بیست رو می شمره اما هنوز هم با جا انداختن بعضی از عددهای دورقمی مثل 18 و 15 .. و البته گاهی هم کاملا بی غلط 

بخاطر علاقه اش به عددها همش از من دربارشون سوال می کرد و خیلی زود یاد گرفت عددهای 1 تا 10 رو بخونه هم فارسی هم انگلیسی .. 

هر جایی که عدد ببینه تندی بلند برامون می خونه .. عددهای روی کنترل تلویزیون یا شماره های تلفن عددهای روی ساعت خلاصه کوچولوترین عددی که ببینه می خونه .. مامان ببین اینجا یه 4 انگلیسی نوشته و همه این یادگیری بواسطه سوال های پی در پی خودش بوده ..

الان هم روزی شونصد بار ازم می پرسه .مامان یه یک کنارش یه 4 می شه چند ؟ چهارده .. 

مامان یه 6 کنارش یه 0 می شه چند ؟ شصت .. مامان یه دو کنارش یه صفر می شه چند ؟ بیست 

مثلا توی جاده بودیم و غر می زد که چرا نمی رسیم خسته شدم  چقدر مونده تا خونمون بهش گفتیم که نمی دونیم باید ازین تابلوهای سبز برسیم تا ببینیم چقدر مونده و بعد منو بابا سرگرم حرف زدن شدیم اینقدر که نفهمیدیم که کی از کنار تابلو گذشتیم که پسرک گفت مامان روی تابلو یه یک بود کنارش یک پنج یعنی چقدر مونده تا خونه مون ؟ گفتم یعنی 15 کیلومتر خیلی خیلی کم 

خیلی هم دوست داره همه چیزو بشمره : توپهاش .. ماشین هاش .. پاستیل هاش .. لبوهای توی بشقابش و ...

 .. تقریبا هر روز از ما می پرسه امروز چند دی هست امروز چند اذر هست ؟ بهش می گم مثلا 17 .. می گه یعنی چطوری نوشته می شه ؟ می گم یه یک کنارش یه هفت .. 

سعی می کنه با دستهاش عددهایی رو که بهش می گیم نشون بده و خیلی هم سریع اینکارو می کنه 

به ساعت هم خیلی علاقه داره و ازم می پرسه مامان عقربه درازه  روی 11 اونی که شکمش دایره داره روی 5 یعنی ساعت چنده (عقربه کوچیکه ساعت ما وسطش یه دایره داره )؟ م یگم مامان جون یعنی نزدیک پنجه 

همین طور عاشق اشکال هندسیه و  اون بسته اشکال هندسی که براش خریدم .. کتاب راهنماش رو می ذاره جلوش و شکل ها رو از روش می سازه و البته این کتاب برای بچه های دبستانیه .. 

باباش می گه این ژنش به شما ها رفته چون من و خواهر و برادرم هر سه رشته ریاضی بودیم و خیلی هم علاقه مند .. بابام هم اینطور که تعریف می کنه از بچگی بهترین نمره های ریاضی مدرسه رو میاورده و البته اون عاشق نقشه کشی و خونه سازی بوده طوری که می گفت 7-8 ساله که بودم با قوطی کبریت گل و ماسه رو قالب می زدم و روی اجاق گاز اشپز خونه دور از چشم دیگران مثلا بعد از ظهرها که وقت استراحت اهالی خونه بود می پختم و اجر درست می کردم بعد روی زمین نقشه خونه می کشیدم و روش اجر می چییدم و خونه می ساختم هی 

و خوب بالاخره هم مهندس عمران شد .. امیدوارم که هممون بتونیم استعداد بچه هامون رو بشناسیم و زمینه رو برای رشد و در مسیر درست قرار گرفتنشون مهیا کنیم و این ممکن نیست مگر به لطف و خواست و نظر خداوند 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان روشا
18 دی 92 10:14
سلام وفا جون خوبی؟ دلم هواتو کرده شدید حیف از هم دوریم خوبی آقا پارسای گل خوبه؟ خیلی خوبه این استعدادش اینقدر زود خودشو نشون داده وسایل بازی زیادی هست که می تونی براش تهیه کنی برای تقویت اون که مسلماخودت خوب می دونی این شمارش ها خیلی خوبه روشا هم علاقه داره اما نه این قدر شدید کلا بخواد چیزی رو بشماره از 6 به بعد یادش می ره کدوم رو شمرده و کدوم رو نشمرده خلاصه از خودت بگو چیکارا می کنی حال و احوالت چطوره و .....
مامان آریا
30 دی 92 9:41
سلام نمی دونم چرا من فراموش می کنم به وب پارسا سر بزنم اگه قول بدی مرتب آپ کنی تند تند میام خیلی عالیه این سعادت بزرگیه که پارسا پدر و مادری داره پر از ژن های ناب که ممکنه هر کسی فقط یکیش رو داشته باشه ولی شما ماشاء اله چهار پنج تا ژن خوب رو با هم دارین وااااااااای چه شود هنر - ریاضی - ساختمان چقدر جالبه این علاقه پارسا به ریاضی من هنوز نتوستم کشف کنم آریا در چه زمینه ای استعداد داره همون طور که مال خودم رو نمی دونم یعنی هیچ چیز شاخصی رو در خودم نمی بینم نه هنری - ریاضی هم که افتضاح خدا کنه به باباش بره اون از نظرها خیلی بهتر از منه
مامان و بابا
پاسخ
مریم جون همه اینایی رو گه گفتی می ذارم به حساب شکسته نفسی و خودت هم می دونی که تو سرشار از ذوق و ایده های نو هستی .. می دونم که این وبلاگ رو می خونی اما به نظرم اومد این پستش خیلی جواب خوبی برای این کامنت هست و من هم باهاش خیلی موافقم http://www.motherlydays.blogfa.com/post-320.aspx
رضا صمدی
15 بهمن 92 15:00
با تشکر از وبلاگ خوبتون میتونم ازتون خواهش کنم لینک سایت شرکتمون که در مورد وسایل بازی کودکان هست رو به سایتتون اضافه کنین. دنیای سازه های بادی